Wednesday 29 November 2017

Jest opcją trading allowed in islam


Dosłowne tłumaczenie arabskiego słowa riba jest wzrostem, dodatkiem lub wzrostem, choć zwykle jest tłumaczone jako 39usury39. Podczas gdy osoby posługujące się językiem angielskim zwykle rozumieją lichwę jako naliczanie wyzyskującego oprocentowania, słowo 39riba39 w języku arabskim stosuje się do szerszego zakresu praktyk handlowych. Istnieje kilka metodologii w tradycyjnej i współczesnej literaturze dla zrozumienia riba. Jednak dwa wspólne elementy rybki, które są zidentyfikowane przez prawie wszystkich muzułmańskich uczonych to riba al-fadl i riba al-nasia. Riba al-fadl wiąże się z równoczesną wymianą nierównych ilości tego samego towaru, a zatem można go nazwać lichwą nadwyżki. Riba al-nasia, lichwiarstwo czekania, wiąże się z niejednoczesną wymianą równych ilości tego samego towaru i nie wiąże się z tym nadwyżka, a jedynie różnica w czasie wymiany. Niektórzy autorzy używają terminu riba al-nasa, aby zdefiniować taką wymianę. Dlatego wymiana, w której rozstaje się ze 100 gramami złota, teraz za 100 gramów złota, które jutro otrzymam od ciebie, może być opisana jako riba al-nasia. Wymiana, w której rozstaje się ze 100 gramami złota, teraz w zamian za 110 gramów złota, które można teraz otrzymać od ciebie, można opisać jako riba al-fadl. Od czasu do czasu argumentowano, że pożyczkowe pożyczki, riba al-qarud, łączą zarówno riba al-nasia, jak i riba al-fadl, ponieważ w takich transakcjach występuje zarówno opóźnienie, jak i nadwyżka. Jest to nowoczesna oprocentowana pożyczka, w przypadku której jedna strona u dłużnika pobiera opłatę za należną kwotę. Jest to jedna z głównych form, w których można praktykować riba. Pierwotny dług może powstać w wyniku pożyczki pieniężnej lub zakupu przedmiotu na kredyt. W obu przypadkach dłużnik zawiera umowę, by spłacić pożyczkodawcy wcześniej uzgodnioną kwotę majątku oprócz pierwotnego długu w zamian za opóźnienie w spłacie. Nieco myląco, termin riba al-nasia jest czasami używany jako synonim riba al-qarud. Niektórzy współcześni pisarze twierdzili, że zakaz dotyczący riba al-qarud odnosi się tylko do wysokich odsetek, a nie do wszystkich form odsetek. Ten pogląd został szeroko odrzucony. Podobnie argumenty, które sugerują, że stałe stopy procentowe są haramem, a zmienne stopy procentowe są halalami. W tym ostatnim przypadku po prostu sposób obliczania odsetek różni się, a nie fakt jego zapłaty. Przy oprocentowaniu zmiennym odsetki są faktycznie naliczane, ale stawka, za którą jest naliczana, jest określana na początku każdego podokresu, w którym pożyczka jest dzielona. Pogląd, że zainteresowanie jest gwarantowanym zyskiem, jest również niedokładny. Nic nie jest gwarantowane w życiu, a nawet nowoczesne kredyty bankowe nie gwarantują, że bank otrzymuje odsetki. Kredytobiorcy domyślnie od czasu do czasu. Kolejnym argumentem, który został odrzucony przez większość myślicieli muzułmańskich, jest to, że pożyczki w odsetkach są dopuszczalne, o ile sama pożyczka jest wykorzystywana do zakupu aktywów produkcyjnych. Większość jest zdania, że ​​pożyczki nieoprocentowane są dopuszczalne w islamie dla szerszego zakresu celów niż sama produkcja, podczas gdy oprocentowane pożyczki są zakazane w praktycznie każdych okolicznościach (sytuacje przymusu lub konieczności stanowią dwa wyjątki, które czasami są proponowane). Riba al-buyu, lichwiarstwo handlu, jest inną powszechną formą, w której mogą pojawić się elementy riba al-fadl i riba al-nasia. Aby uniknąć riba al-buyu, ilość wymienianych pozycji musi być zgodna, a wymiana musi być jednoczesna. W związku z tym, jeśli daty mają być wymieniane na daty, ilość dat musi być taka sama, a wymiana musi być dokonywana na miejscu. Profesor Mahmoud El-Gamal z Rice University w Houston wskazał, że wymóg ten może istnieć w celu zachęcenia do sprzedaży towarów za gotówkę, aby uzyskać uczciwe wartości rynkowe dla kupujących i sprzedających, przy równoczesnym przypisywaniu do rynku, jak to opisuje. Konsekwencją tego orzeczenia jest to, że kupujący i sprzedający wymieniają tylko towary o podobnej jakości (np. Daty złej jakości dla złej jakości dat lub dobrej jakości daty dla terminów dobrej jakości), ponieważ ilość obu kontr-wartości musi być równa. Rozsądnie jest przyjąć, że żaden racjonalny przeciwnik nie dałby jednego kilograma dobrych dat w zamian za jeden kilogram złych dat. Abu Sa39id powiedział, że Bilal przedstawił Prorokowi kilka dat z Barni i kiedy Prorok zapytał go, w jaki sposób datki zostały osiągnięte, odpowiedział Bilal, 39. Miałem kilka gorszych dat, więc sprzedałem dwa sas za sa39. Na ten temat Prorok powiedział: 39Ah istota riba, istota riba. Nie rób tego, ale jeśli chcesz kupić, sprzedaj swoje daty w osobnej transakcji, a następnie dokonaj zakupu przy użyciu środków pieniężnych39. Hadith: Muslim Pojawia się teraz pytanie, do jakiego rodzaju przedmiotów odnosi się zakaz na riba, innymi słowy, które są przedmiotami ribawiego 39 Złoto jest opłacane złotem, srebro srebrem, pszenica pszenicą, jęczmień jęczmieniem, daty według dat i soli za sól - jak za podobne, równe za równe, płatność dokonywana na miejscu. Jeśli gatunek się różni, sprzedawaj, jak chcesz, pod warunkiem, że płatność zostanie dokonana na miejscu39. Hadith: Muslim Według Ibn Rushd w Bidayat al-Mujtahid większość prawników utrzymuje, że zakres riba rozciąga się na więcej niż tylko sześć towarów wymienionych w powyższym hadisie. Stąd wymiana jednej uncji miedzi na dwie uncje miedzi podjętej na miejscu stanowiłaby riba, chociaż miedź nie jest wymieniona w hadisie. Należy również zauważyć, że wymiana tego samego towaru w ramach sześciu (daty daty, powiedzmy), a także różnych towarów w ramach sześciu (na przykład daty dla pszenicy) nie może obejmować opóźnienia. Wymiana funta 100 pieniądza papierowego za funta 110 pieniędzy papierowych później jest również postrzegana jako transakcja zabroniona. Dzieje się tak dlatego, że papier spełnia funkcję pieniądza, a w hadisie odniesienie do złota i srebra interpretowane jest jako odniesienie do wszystkich rzeczy, które posiadają cechy używane jako pieniądze (to znaczy rzeczy, które mają thamaniyya). Jednak illa zatrudniona przez prawników w tej sprawie jest różna. Na przykład, w odniesieniu do zakazu nadmiaru (element riba al-fadl) Malik zapewnia, że ​​illa jest cechą charakterystyczną bycia żywnością, którą można przechowywać, lub cechą bycia tym samym towarem i jednym przedstawicielem waluty. W odniesieniu do zakazu oczekiwania (element riba al-nasia) dla czterech produktów jadalnych, Malik identyfikuje illa jako cechę gustowności i przydatności do przechowywania. Jednak Imam Hanifa twierdzi, że illa dla wszystkich sześciu przedmiotów jest cechą bycia czymś, co zwyczajowo mierzy się wagowo lub objętościowo. Tymczasem zdaniem Zahirytów tylko sześć towarów należy uznać za ribawi. Zgodnie z tym poglądem jedna uncja miedzi może zostać wymieniona na dwie, jeśli strony sobie tego życzą. W każdym razie zawsze można uniknąć riba al-buyu, jeśli towar jest sprzedawany za pieniądze na miejscu (po powyższym hadisie Abu Sa39id w związku z zakupem dat Bilals). Wydaje się więc, że riba al-buyu nie może wystąpić w transakcji pieniężnej za towar. Riba al-qarud nie może również wystąpić w transakcji pieniężnej za towar, ponieważ pożyczki są spłacane w naturze. Jeśli jest to poprawne, jest to ważna konkluzja, ponieważ oznacza to, że jeśli osoba A kupuje od Perona B za pieniądze, nie może istnieć żadna rybka. To z kolei oznacza, że ​​nawet jeśli osoba A zostanie poproszona o zapłacenie wyższej ceny za odroczoną płatność niż za natychmiastową zapłatę, po nabyciu towaru, riba nie występuje. Niektórzy pisarze stwierdzili, że riba al-jahiliyya, lichwa czasów niewiedzy, była jedynym rodzajem ribi znanym w czasach Proroka s. a.w. (Tego rodzaju riba pojawiła się tam, gdzie nabywca towaru na kredyt osiągnął koniec okresu kredytowania, po czym sprzedawca zaproponował przedłużenie okresu kredytowania za dodatkową opłatą). Jednak większość wydaje się, że zarówno riba al-qarud, jak i riba al-buyu zostały dobrze ugruntowane przez pogańskich Arabów. Jeśli zostanie zmuszony do uogólnienia o dwóch głównych formach riba, można powiedzieć, że występują tam, gdzie obaj kontrahenci w umowie nie wkraczają, lub nie mogą być pewni, że wejdą w późniejszym terminie, w sprawiedliwą wymianę kontr-wartości. Na przykład w Riba al-Qarud pożyczkobiorca jest zobowiązany zapłacić pożyczkodawcy kwotę wartości (odsetek), dla której nie ma ważnej wartości zastępczej. A w riba al-buyu, wymieniając dwie miary kukurydzy na jedną miarę, jedna strona może otrzymać towary o większej wartości niż druga. Jest tu ważne, aby zauważyć, że Jezus (niech spoczywa w pokoju) eksmitował handlarzy pieniędzmi ze Świątyni w Jerozolimie za uprawianie lichwy, która wydaje się pod każdym względem równoważna z riba al-fadl. Pielgrzymi żydowscy przybywający do Jerozolimy, aby zapłacić podatek świątynny, chcieliby to zrobić za pomocą połowy szekla, który jest jedyną srebrną monetą, która nie przedstawiała głowy pogańskiego cesarza rzymskiego. Lichwiarze Świątyni podejmowali interesy, przyjmując pogardzane srebrne monety i oddając w zamian połowę syklu. Wymiana monet na monety była jednoczesna, ale lichwiarze brali więcej srebra od pielgrzymów, niż dawali. W ten sposób praktykowali wymianę nierównej wagi srebrnej ręki do ręki, riba al-fadl. Podobieństwo między tym mechanizmem a praktykami tych królów, którzy deprecjonowali swoją walutę, jest oczywiste. Często sugeruje się, że wykorzystanie pieniędzy wcześniej niż później jest ważną przeciwwagą dla zapłaty odsetek, chociaż korzyści wynikające z tej wczesnej użyteczności zostały zakwestionowane przez różnych autorów. Jednak niewielka uwaga daje pewne przykłady nieuczciwości transakcji riba al-nasia. Na przykład, jeśli A daje kukurydzę B dzisiaj na mocy umowy dla B, aby dać A taką samą ilość kukurydzy w przyszłym roku, wówczas B skutecznie magazynuje i utrzymuje kukurydzę w imieniu A bezpłatnie przez cały okres. Wymiana może również spowodować, że jedna strona będzie musiała dostarczać drugiemu towar, który ma większą wartość o jednej porze roku niż druga. Jeżeli A może łatwo dostarczyć kukurydzy B w czasie żniw, B może nie być tak łatwe dla A, aby zapewnić kukurydzy na początku sezonu wegetacyjnego. Riba jest wymieniony w wielu wersetach Koranan (2: 275-279, 3: 130, 4: 161 i 30:39) i przeciwstawiony aktom miłosierdzia. Jest postrzegany w pismach prawniczych jako jeden ze środków, które mają na celu pozbycie się innych bogactw. Jest to zgodne z mechanizmami finansowania stałego oprocentowania, które w wielu przypadkach polegają w dużej mierze na transferze bogactwa, na przykład w przypadku zajęcia zabezpieczenia przez pożyczkodawcę z tytułu niespłaconego kredytu. Można także argumentować, że proces tworzenia pieniądza w systemie rezerwy cząstkowej skutkuje pochłonięciem innych bogactw poprzez dewaluację oszczędności poprzez inflację. Niektórzy autorzy uważają Ribę za obejmującą różne działania komercyjne, takie jak sztuczne licytowanie cen na aukcji, wypłata prowizji pośrednikowi i czynsz na lądzie. Na przykład, ibn Arabi twierdzi, że riba ma nadmiar ponad to, co uzasadnia rozważenie, a Umer Chapra powołuje się na hadisów, że cytowanie nieświadomego uczestnika rynku to ribaquot. Jednak większość pisarzy wydaje się trzymać węższych definicji riba i klasyfikować takie inne działania, jak oszustwa i oszustwa (lub w przypadku wynajęcia i prowizji, aby je całkowicie). W hadisie, Prorok Muhammad s. a.w. potępia tego, kto bierze ribę, tego, który ją płaci, tego, który pisze umowę i świadków porozumienia. Oczywiste jest również, że Allah w odpowiednim czasie wymagał od nowych muzułmanów Arabii całkowitej rezygnacji z riba. O wy, którzy wierzycie, porzućcie resztki swoich żądań lichwy, jeśli rzeczywiście jesteście wierzący. Jeśli tego nie zrobisz, zwróć uwagę na wojnę od Boga i Jego Posłańca. Koran 2: 278 do 279 W świecie islamskich finansów toczy się teraz gorąca debata, ponieważ w praktyce islamskie finanse w większym stopniu opierały się na swojej formie prawnej na umowach wymiany niż na umowach inwestycyjnych. Argumenty przemawiające za i przeciw korzystaniu z kontraktów walutowych w celu zapewnienia finansowania nie zawsze są jasno określone. Według islamskich uczonych, przedsiębiorca może dzielić zyski swojej działalności z inwestorem, który finansuje tę działalność. Inwestor i przedsiębiorca uzgadniają wysokość przyszłych zysków, które każdy z nich podzieli przed rozpoczęciem działalności. Niektórzy komentatorzy twierdzą jednak, że podział zysków nie spełnia wszystkich potencjalnych żądań finansowania w gospodarce. Osoba, która chce kupić dom, zwykle kupuje ten dom, aby żyć, a nie w celu osiągnięcia zysku pieniężnego. Jak więc muzułmanin mógłby zebrać pieniądze na zakup domu, skoro ten dom nigdy nie przynosi zysku, który można by dzielić z finansistą? Odpowiedź według niektórych jest dla islamskiego bankiera, aby używał kontraktu wymiany zamiast umowy inwestycyjnej. Wyobraźmy sobie na przykład, że osoba zbliża się do islamskiego banku, który zidentyfikował dom, który chce kupić od budowniczego. Bankier zgadza się na zakup domu od budowniczego w imieniu osoby po cenie rynkowej wynoszącej 100 000 funtów, a następnie sprzedaje ją osobie fizycznej za cenę 1 500 000 funtów, która ma być wypłacona w ratach w wysokości 7 500 funtów rocznie. ponad dwadzieścia lat. 39mark-up39 z 50,000 funtów reprezentuje zysk bankierów, a nie oprocentowanie, argumentują muzułmańscy bankierzy, którzy stosują tę technikę. Bank działa jak handlowiec, mówią, kupując dom za 10000 funtów i sprzedając go za funt 150 000. W ten sposób umowa wymiany jest wykorzystywana do zapewnienia wymaganego finansowania nabywcy domu. Wśród umów, które są zwykle wymagane przez bankiera na podstawie umowy o odroczoną płatność wymiany, takiej jak ta opisana powyżej (obecnie powszechnie określane jako murabahah do zamawiającego zakupu lub w Malezji Bay Bitamin Ajil (BBA)) jest 39 procent do kupowania39. Obietnica ta jest przekazywana bankowi przez osobę, zanim bankier kupi dom od budowniczego. Zgodnie z tą obietnicą, osoba potwierdza, że ​​kupi dom z banku w uzgodnionym terminie w przyszłości. Z posiadaną obietnicą bank kupuje dom od budowniczego, a następnie sprzedaje go osobie fizycznej. Bankier zwykle przyjmuje jakąś formę zabezpieczenia spłaty rat, takich jak opłaty za dom. Jest to znany proces przyjmowania zabezpieczeń i pozwala bankowi sprzedać dom, aby spłacić zaległe raty, jeśli jednostka dokona niewypłacalności. Jak dotąd, istnieje niewielka praktyczna różnica między przepływami pieniężnymi wypłacanymi w ramach murabahah z zamawiającym z jednej strony, a oprocentowanymi formami finansowania z drugiej. Bank oparty na oprocentowaniu może również przekazać pożyczkę w wysokości 100 000 funtów na zakup naszego hipotetycznego domu i wymaga spłaty w wysokości 7 500 funtów rocznie przez dwadzieścia lat. Często zdaje się również występować niewielka zauważalna jakościowa różnica między dwiema formami finansowania. Banki islamskie zazwyczaj przejmują opłatę za dom, tak samo jak banki oparte na odsetkach, i byłyby uprawnione do ich sprzedaży w przypadku niewywiązania się kredytobiorcy, tak jak banki oparte na odsetkach. W ten sposób banki islamskie próbują zagwarantować otrzymanie ich marży w nie mniejszym stopniu niż jakikolwiek bank oparty na odsetkach próbowałby zagwarantować swoje odsetki w ramach konwencjonalnej pożyczki. Niektórzy twierdzą, że różnica między finansami islamskimi i konwencjonalnymi w tym przypadku polega na tym, że w ramach islamskiego finansowania dom jest przenoszony na własność jednostki w pierwszej kolejności zamiast pożyczki gotówkowej w wysokości 100 000 funtów. Ten argument jest jednak nieistotny, ponieważ dotyczy sposobu finansowania, a my próbujemy ustalić, czy płatności należne z tytułu tego finansowania są równoważne z naliczaniem odsetek. (W wielu przypadkach argument jest niezgodny z rzeczywistością, ponieważ nawet konwencjonalny bank może zapłacić pożyczoną sumę pieniędzy bezpośrednio na konto budowniczego, gdy akt własności zostanie przeniesiony na kupującego.) Kiedy uzgodniona wcześniej stopa zwrotu zostanie połączona z obietnica kupna, pojawia się sytuacja, której nie można odróżnić w praktycznych aspektach od definicji riba al-qarud (riba al-nasia), która została wprowadzona wcześniej. Murabahah do zamawiającego zakupu pozwala bankom islamskim konkurować z konwencjonalnymi bankami w sferze pożyczek opartych na odsetkach, która jest siłą napędową bankowości. Ten sukces konkurencyjny został osiągnięty po prostu poprzez ustalenie marży murabahah zgodnie z obowiązującymi stopami procentowymi. W rezultacie nie tylko przepływy pieniężne większości islamskich umów finansowania wyglądają jak odsetki, ale również są ustalane na tym samym poziomie co rynkowe stopy procentowe. Powróćmy na chwilę do domu, budowniczego i jednostki, i spójrzmy na problem z nieco innej perspektywy. Teraz jest oczywiście dozwolone, aby osoba prywatna kupiła dom od budowniczego za 10000 funtów w gotówce i zająć go mniej więcej natychmiast. Alternatywnie, ta osoba może negocjować z budowniczym, aby płacić raty 5 000 funtów rocznie przez dwadzieścia lat. Ta sama cena sprzedaży byłaby wówczas wypłacana, 100 000 funtów, ale przez okres dwudziestu lat zamiast jednorazowo z góry. Nie ma tu zainteresowania. W obu przypadkach budowniczy osiągnie zysk, będący różnicą między kosztem budowy domu a ceną 100 000 funtów za funt. W obu przypadkach dana osoba kupiłaby dom, aby żyć zgodnie z umową o wymianie, której ważności kilku uczonych miałoby wątpliwości. Wyobraźcie sobie teraz, że budowniczy oferuje dom w wysokości 100 000 funtów na poczet przedpłaty, ale przy kwocie 150 000 funtów na spłatę ratalną przez dwadzieścia lat. Jeśli kupujący zdecyduje się na opcję odroczonej płatności, to dodatkowy 5050 funtów stanowi kwotę odsetek naliczanych przez budowniczego, lub po prostu dodatkową kwotę zysku, którą budowniczy próbuje zarobić, a jeśli budowniczy domu może naliczać tę dodatkową kwotę za odroczoną płatność, dlaczego islamski bank może zrobić to samo, gdy kupuje aktywa, a następnie sprzedaje je droższe. mówią, że 39 Trade jest jak lichwa39, ale Bóg dozwolił handel i zakazaną lichwę. Qur39an 2. 274 do 275 Być może ci, którzy sprzeciwiają się murabahah do zamawiającego, są tymi, do których odnosi się Qur39. Możliwe, że opisana powyżej praktyka jest faktycznie dozwolona w islamie Niestety, zarówno klasyczni, jak i współcześni uczeni muzułmańscy nie są zgodni w tej kwestii. Jeśli chodzi o sprzedaż aktywów przez finansistę w opisany powyżej sposób, Imam Shafi39i jest uważany za przychylny, podczas gdy Imam Malik wydaje się być przeciwny: (1353) Do Malik dotarł apostoł Allaha (niech pokój będzie z nim ) zabronił dwóch sprzedaży w ramach sprzedaży. (1354) Do Malik dotarło, że ktoś powiedział drugiemu, by kupił dla niego wielbłąda za gotówkę i że odkupi go od niego o ustalonej porze. Abd Allah b. Umar uznał to za zły rodzaj transakcji i zabronił jej. (1355) Qasim b. Mahometa zapytano o przypadek człowieka, który kupił coś za dziesięć dinarów za gotówkę lub za piętnaście dinarów w wyznaczonym terminie na kredyt, i uznał to za zły interes i zabronił tego. Imam Malik. Muwatta39, (tłumaczenie Rahimuddina) Kiedy banki islamskie próbują zagwarantować otrzymanie wcześniej uzgodnionej marży przez wymuszanie obietnic zakupu i innych takich zobowiązań umownych na nabywcę, najmniej można powiedzieć, że islamski bankier wchodzi w królestwo co jest wątpliwe. Niektórzy komentatorzy argumentują, że jeśli Murabahah do zamawiającego jest rzeczywiście interesującą formą, to ogromna liczba muzułmańskich sprzedawców powinna zostać skazana za naliczanie odsetek w wysokości 50, kiedy sprzedają swoje akcje klientom przy marży 50. Ale w Murabahah do umowy zamawiającego zakup, bankier zgadza się sprzedać towary do swojego klienta przed zakupem ich od dostawcy (to oczywiście jest celem obietnicy zakupu). Natomiast sklep z wyrobami narożnymi zgadza się sprzedać towar klientowi po zakupie tych towarów od dostawcy. Narożnikowy sklep sprzedający ryzykuje, że nikt nie kupi jego zapasu. Islamscy bankierzy nie podejmują tego ryzyka, jeśli tylko mogą im pomóc. Budowniczy naszego domu pobiera cenę, którą może dowolnie określić zgodnie z warunkami rynkowymi. Może zaoferować tę cenę do zapłaty w dowolny sposób, jaki uzna za stosowny, albo w gotówce z góry, albo w ratach. Jeśli jego cena jest zbyt wysoka, może ją zmniejszyć, aby pojawił się chętny nabywca. Różnica między kosztem producenta a jego ceną sprzedaży to jego zysk. Ale jeśli budowniczy dąży do podwyższenia jego ceny w rekompensacie za opóźnienie w otrzymaniu płatności, teraz próbuje zarobić dodatkowe dochody z powodu upływu czasu. Transakcja sprzedaży domu z odroczoną płatnością na marży generuje przepływy pieniężne, które w istocie są takie same, jak te, które powstają, gdy nabywca domu pożycza pieniądze z odsetek w celu zakupu domu bez marży. Kiedy budowniczy zezwala nabywcy domu na spłatę w ramach odroczonych płatności, kupujący będzie miał zadłużenie wobec budowniczego, tak jak by był w długach wobec banku. I tak jak bank wymaga więcej w zamian niż daje, tak samo budowniczy. "Moja cena to 10000000 funtów", mówi budowniczy, ale jeśli nie możesz mi teraz zapłacić, weź dom i zapłać mi 150 000 funtów. Odroczona płatność jest oczywiście dopuszczalna w islamie, kluczową kwestią praktyczną naszych czasów jest to, czy jest ona dopuszczalna, gdy przeprowadza się ją na marżę do ceny natychmiastowej. Wobec braku wiarygodnych dowodów przeciwnych, aw obecnych okolicznościach proponuję, aby odroczona płatność w marży po prostu otwierała drzwi bankom oprocentowanym do praktykowania lichwy na rynku 39Muslim39. Przy dozwolonej technice pożyczkobiorca zapłaci dwa, trzy, a może cztery razy więcej za dom, który kupuje pod hipoteką 39 islamu39. Budowniczy może uznać, że opłaca się budować i sprzedawać jeden dom na odroczonej płatności, powiedzmy ponad dwadzieścia lat przy cenie trzykrotnej ceny gotówkowej, aby budować cztery domy i sprzedawać je po cenie gotówkowej w tym samym okresie. Krótka analiza rynkowych cen terminowych jasno wyjaśnia powyższe stanowisko. W tradycyjnym świecie finansowym jest ustaloną zasadą, że cena towaru w obrocie, w którym dostawa i płatność mają zostać dokonane w przyszłości (39 cena końcowa39), zależy w dużej mierze od stopy procentowej w danym okresie. Na przykład, jeśli stopy procentowe wynoszą 5 rocznie, a cena złota wynosi dziś 400 USD za uncję, to przy braku innych względów finansowych roczna cena złota za rok będzie wynosić 420 za uncję. Dzieje się tak dlatego, że jeśli A zgodzi się dostarczyć złoto do B w ciągu jednego roku, A będzie musiał pożyczyć dzisiaj 400, kupić złoto na 400 i spłacić pożyczkę w wysokości 420 w ciągu jednego roku. Aby nie stracić pieniędzy na tej transakcji, A musi dziś zgodzić się na obciążenie B co najmniej 420 za uncję za to złoto za jeden rok. Jeżeli cena terminowa jest wyższa niż 420, wówczas B osiągnie zysk. A ponieważ rynek nie pozwoli, aby zyskały zyskowne okazje, cena forward przekraczająca 420 przyciągnie sprzedawców, a cena poniżej będzie przyciągać kupujących. Powyższe stanowi prosty 39argument arbitrażu39, który wyjaśnia, w jaki sposób samo istnienie odsetek może wpływać na ceny, w których płatność jest odroczona. Łatwo zauważyć, że gdyby w tym przykładzie stopy procentowe wynosiły 10, biorąc pod uwagę te same założenia, arbitraż bezpłatny rok do przodu cena złota będzie 440 za uncję. Większość islamskiego sektora bankowego nadal zależy od istnienia różnicy między cenami gotówkowymi a cenami terminowymi. Jest to różnica, która powstaje z powodu zainteresowania iw tym sensie niektóre islamskie techniki bankowe polegają tak samo na zainteresowaniu, jak ich konwencjonalne odpowiedniki. Jeśli więc bankierzy islamscy nie praktykują lichwy, ich rozmowa może brzmieć podejrzanie podobnie: koszty finansowe, które możemy zaoferować na 10-letniej hipotece islamskiej wynoszą 10,5 $ rocznie (Malezja 1997). Są to słowa pożyczkodawcy, języka lichwy, nowoczesnych banków, firm leasingowych i finansowych. Debata nad odroczoną płatnością na marżę powstaje, ponieważ większość pieniędzy, z których społeczeństwo jest zmuszone korzystać, jest produkowana przez banki będące przedmiotem zainteresowania. Trudno rozstrzygnąć tę debatę, chyba że najpierw uświadomimy sobie, że problem powstaje w samym systemie monetarnym. W jaki sposób można praktykować islamskie finanse za pieniądze, które są przedmiotem zainteresowania jako warunek jego istnienia (zob. Bankowość rezerwy cząstkowej na tej stronie). Pojawienie się handlu długiem na islamskim rynku finansowym jest kolejnym przykładem innowacji, która niweczy różnicę między islamskim a opartym na zainteresowaniach paradygmatem. Od najwcześniejszych dni finansowania na dużą skalę niektórzy kredytobiorcy emitowaliby obligacje swoim pożyczkodawcom. Obligacja byłaby dowodem pewnej kwoty pożyczonej pożyczki. Kwota do spłacenia przez pożyczkobiorcę na koniec okresu pożyczki zostanie określona w odniesieniu do obligacji (dlatego stała się znana jako wartość nominalna39). Część dokumentu obligacji zostanie podzielona przez perforacje na osobne sekcje, każda sekcja będzie znana jako 39 kupon39. Gdy płatność odsetek stała się wymagalna, posiadacz obligacji był zobowiązany do oderwania odpowiedniego kuponu i zwrócenia go emitentowi w celu uzyskania zapłaty. Ostatecznie termin 39 kupon39 został szeroko użyty do opisania wysokości rat odsetkowych obligacji. Uznaje się, że obligacja jest 39 zerowym wiązaniem kuponowym39, jeżeli żadne kupony (tj. Raty odsetkowe) nie są należne posiadaczowi obligacji w okresie obowiązywania tej obligacji. Inwestorzy kupują zatem wyłącznie obligacje zerokuponowe po cenie niższej od wartości nominalnej, tak że gdy dojdzie do wykupu obligacji, różnica między ceną zakupu a wartością nominalną jest realizowana jako zysk z oczekiwania. Emitent obligacji gwarantuje wypłatę wartości nominalnej obligatariuszowi w terminie zapadalności, aw przypadku niewykonania zobowiązania obligator często ma prawo do przejęcia zabezpieczenia. We wczesnych latach islamskiej bankowości niektórzy prostolinijni komentatorzy twierdzili, że obligacje zerokuponowe są 39 Islamskie39, ponieważ za ich życie nie są spłacane odsetki. Ale oczywiście odsetki są wypłacane, po prostu płacone są wszystko za jednym zamachem w terminie zapadalności, a nie w ratach przez cały okres trwania obligacji. Teraz wyobraź sobie, że każda rata należna na mocy BBA jest 39securitised39, czyli zamieniana w zbywalny instrument finansowy. Na przykład każda rata, którą otrzyma budowniczy od nabywcy domu, może zostać poddana sekurytyzacji do obligacji zerokuponowej o wartości nominalnej wynoszącej 7 500 funtów. Obligacje te można teraz kupować i sprzedawać, a jeśli budowniczy zdecyduje się sprzedać jedną z nich, będzie sprzedawał dług wobec niego należny od kupującego. A jeśli inwestor kupił tę obligację poniżej wartości nominalnej, inwestor ten zawarłby umowę, by zyskać na oczekiwaniu. W ten sposób rata należna od nabywcy domu na koniec pierwszego roku może zostać objęta sekurytyzacją w jeden rok 39 obligacji zerokuponowych39 o wartości nominalnej wynoszącej 7 500 funtów. Gdyby ta obligacja została kupiona przez inwestora na początku roku za kwotę 8688 funtów, zysk z czekania na funt 682 zostałby osiągnięty poprzez utrzymanie obligacji przez okres jednego roku. Dwuletnia obligacja zerokuponowa może zostać kupiona przez inwestora na początku roku za jedną złotówkę6.200, co daje zysk w wysokości 1 300 funtów w ciągu dwóch lat. W Malezji niektóre islamskie transakcje finansowe zostały zawarte na mniej więcej podstawie opisanej powyżej. Wśród finansowanych w ten sposób projektów była budowa nowego międzynarodowego lotniska w Kuala Lumpur (KLIA). W tym przypadku finansiści nabyli aktywa już posiadane przez KLIA, takie jak grunty i prawa do przyszłych przychodów, które zostaną wygenerowane po uruchomieniu portu lotniczego. Płatność została dokonana w gotówce za te aktywa, a KLIA w ten sposób zebrał fundusze potrzebne do kontynuowania programu budowy. Kupując majątek KLIA39s, finansiści z tej oferty natychmiast odsprzedawali je KLIA po wyższej cenie, ale za spłatę w ratach przez dwadzieścia lat. W końcowym etapie procesu finansowania raty zostały sekurytyzowane na obligacje zerokuponowe i sprzedane inwestorom poniżej wartości nominalnej. Tutaj jest sekurytyzowany BBA w akcji, nie do odróżnienia w wyniku finansowym od emisji obligacji zerokuponowych. Podsumowując, warto przypomnieć sobie, że to ustalenie przed zyskiem na długu (czy to dług wynikający z pożyczki, czy sprzedaży) jest cechą nowoczesną. W ramach spłaty pożyczki pieniężnej może nastąpić cesja pieniężna dokonana przez A do B, który B następnie spłaca A, lub może nastąpić w drodze przelewu pieniędzy od A do B, w którym C dokonuje spłaty A w późniejszym terminie. To ostatnie z tych dwóch typów transakcji stanowi podstawę murabahah do umowy zamawiającego zakup, praktykowanej obecnie przez większość islamskich banków (A to bank, B to sprzedawca towarów, o których mowa, a C to klient, który potrzebuje of finance).Najpopularna medyczna marihuana - czy marihuana powinna być opcją medyczną? Kontrola broni - czy powinno się wprowadzić więcej przepisów dotyczących kontroli broni? Testy na zwierzętach - czy zwierzęta powinny być wykorzystywane do badań naukowych lub komercyjnych Penalty śmierci y - czy kara śmierci powinna być dozwolona Mundurki szkolne - Czy uczniowie muszą nosić mundury szkolne Picie alkoholu - czy należy obniżyć wiek picia z 21 lat do płacy minimalnej w młodszym wieku - czy federalna płaca minimalna powinna wzrosnąć eutanazji wspomagać samobójstwo - czy eutanazja lub samobójstwo z pomocą lekarza być legalną nielegalną imigracją - co Czy rozwiązania problemu nielegalnej imigracji w Ameryce Aborcja - czy aborcja jest legalna Medycyna zdrowotna Medyczna marihuana - czy marihuana powinna być opcją medyczną Eutanazja jak sisted Suicide - Czy eutanazja lub samobójstwo z pomocą lekarską powinny być prawnymi szczepionkami dla dzieci - czy jakiekolwiek szczepionki powinny być wymagane dla dzieci Mleko - czy mleko spożywcze zdrowe dla ludzi Aborcja - czy aborcja być legalna Wegetarianizm - czy ludzie powinni stać się otyłością wegetariańską - czy otyłość jest chorobą Obamacare - Czy Ustawa o ochronie pacjenta i przystępnej cenie (Obamacare) jest dobra dla Ameryki Prawo do opieki zdrowotnej - czy wszyscy Amerykanie mają prawo (być uprawnieni) do opieki zdrowotnej Lekarstwa na receptę - czy leki na receptę powinny być reklamowane bezpośrednio konsumentom DARE - Czy D. A.R. E. Program dobry dla Amerykanów Dzieci (K-12) Używanie narkotyków w sporcie - czy należy poprawić działanie leków (takich jak sterydy) w mundurkach szkolnych sportowych - czy uczniowie muszą nosić mundury szkolne Standaryzowane testy - czy zastosowanie standardowych testów poprawia edukację w America Tablety a podręczniki - czy tablety powinny zastępować podręczniki w szkołach K-12 Edukacja w szkołach - czy warto o edukacji w college'u DARE - Czy D. A.R. E. Program dobry dla amerykańskich dzieci (K-12) Tytuł nauczyciela - czy nauczyciele powinni otrzymać karę śmierci - y - czy kara śmierci powinna być dozwolona Picie alkoholu - czy należy obniżyć wiek picia z 21 do młodszego wieku Nielegalna imigracja - Jakie są rozwiązania to Illegal Immigration in America Concealed Handguns - Should Adults Have the Right to Carry a Concealed Handgun ACLU - Is the ACLU Good for America Gun Control - Should More Gun Control Laws Be Enacted Social Security Privatization - Should Social Security Be Privatized Cuba Embargo - Should the United States Maintain Its Embargo against Cuba Drones - Should the United States Continue Its Use of Drone Strikes Overseas Felon Voting - Should Felons Who Have Completed Their Sentence (Incarceration, Probation, and Parole) Be Allowed to Vote Obamacare Health Care Laws - Is the Patient Protection and Affordable Care Act (Obamacare) Good for America Under God - Should the Words under God Be in the US Pledge of Allegiance Science Technolog y Testowanie na zwierzętach - czy zwierzęta powinny być wykorzystywane do testowania naukowego lub komercyjnego Telefony komórkowe - czy telefony komórkowe są bezpieczną alternatywą wobec paliw kopalnych - czy alternatywna energia może skutecznie zastąpić paliwa kopalne Zmiany klimatyczne - czy działalność człowieka jest przede wszystkim odpowiedzialna za globalne zmiany klimatyczne Sieci społeczne - są społeczne Witryny sieciowe dobre dla naszego społeczeństwa Szczepionki dla dzieci - czy jakiekolwiek szczepionki będą wymagane dla dzieci Wybory Prezydenci Felon Głosujący - czy Felkowie, którzy wypełnili swoje zdanie (uwięzienie, kuratarz i zwolnienie warunkowe), mają pozwolenie na głosowanie Ronalda Reagana - czy Ronald Reagan był dobrym prezydentem Bill Clinton - Czy Bill Clinton był dobrym prezydentem Głosujące maszyny - czy elektroniczne głosowania poprawiają głosowanie Wybory prezydenckie, 2018 - Kandydaci i gdzie stoją w wyborach (ARCHIWIZACJA) Wybory prezydenckie, 2017 - Który kandydat powinien zostać prezydentem USA w 2017 roku (ARCHIVED) Wybory prezydenckie, 2008 r. - Który kandydat powinien zostać prezydentem USA w 2008 r. (A. RCHIVED) Local Elections - Santa Monica, 2017 - Santa Monica City Council, School Board and College Board elections (ARCHIVED) World International Israeli-Palestinian Conflict - What Are the Solutions to the Israeli-Palestinian Conflict Cuba Embargo - Should the United States Maintain Its Embargo against Cuba Drones - Should the United States Continue Its Use of Drone Strikes Overseas Sex Gender Gay Marriage - Should Gay Marriage Be Legal Prostitution - Should Prostitution Be Legal Born Gay - Is Sexual Orientation Determined at Birth Abortion - Should Abortion Be Legal Entertainment Sports Social Networking - Are Social Networking Sites Good for Our Society Video Games and Violence - Do Violent Video Games Contribute to Youth Violence Cell Phones - Are Cell Phones Safe Prescription Drug Ads - Should Prescription Drugs Be Advertised Directly to Consumers Drug Use in Sports - Should Performance Enhancing Drugs (Such as Steroids) Be Accepted in Sports Economy Taxes Minimum Wage - Shou Federalna płaca minimalna powinna zostać podwyższona Gold Standard - czy Stany Zjednoczone powinny powrócić do złotej standardowej prywatyzacji Social Security - czy Social Security powinien być sprywatyzowany Stawki podatku od osób prawnych - obniża federalny podatek dochodowy od osób prawnych Tworzenie miejsc pracy Kościoły i podatki - czy kościoły ( Zdefiniowane jako kościoły, świątynie, meczety, synagogi itp.) Zachowaj zarchiwizowane tereny zwolnione z opodatkowania - Nieaktualne wybory prezydenckie, 2018 - Kandydaci i miejsca, w których stoją na temat Wyborów prezydenckich (ARCHIWIZACJA), 2017 - Który kandydat powinien być USA Prezydent w 2017 r. (ARCHIWIZACJA) Wybory prezydenckie, 2008 r. - Który kandydat powinien zostać prezydentem USA w 2008 r. (ARCHIWIZACJA) Wybory lokalne - Santa Monica, 2017 r. - Rada Miasta Santa Monica, Zarząd Szkoły i wybory do Rady Kolegium (ARCHIWIZACJA) Wojna USA-Irak - Powinno USA zaatakowały Irak (ARCHIWIZACJA) Wykorzystanie poufnych informacji przez Kongres - czy handel poufnymi informacjami przez Kongres powinien być dozwolony (ARCHIWIZACJA) College Football Playoffs - powinno być College Football Re place the Bowl Championship Series (BCS) with a Playoff System(ARCHIVED) WTC Muslim Center - Is It Appropriate to Build a Muslim Community Center (aka the Ground Zero Mosque) near the World Trade Center site (ARCHIVED) Big Three Auto Bailout - Should the Big Three Car Manufacturers Be Bailed out by the US Government (ARCHIVED) 1,436 people were executed in the United States from 1977 through May 2018, primarily by means of lethal injection. Most death penalty cases involve the execution of murderers although capital punishment can also be applied for treason, espionage, and other crimes. Proponents of the death penalty say it is an important tool for preserving law and order, deters crime, and costs less than life imprisonment. They argue that retribution or an eye for an eye honors the victim, helps console grieving families, and ensures that the perpetrators of heinous crimes never have an opportunity to cause future tragedy. Opponents of capital punishment say it has no deterrent effect on crime, wrongly gives governments the power to take human life, and perpetuates social injustices by disproportionately targeting people of color (racist) and people who cannot afford good attorneys (classist). They say lifetime jail sentences are a more severe and less expensive punishment than death. PROS CONS BY CATEGORY Is the Death Penalty Immoral 1272017 - Explore both sides of this debate with quotes from Semon Frank Thompson, former Superintendent of the Oregon State Penitentiary (Pro), Edward Feser, Associate Professor of Philosophy at Pasadena City College, (Con), Bryan Stevenson, Professor of Law at New York University School of Law (Pro), Antonin Scalia, former Associate Justice of the US Supreme Court (Con), among others. Does the Death Penalty Deter Crime 1272017 - Explore both sides of this debate with quotes from David Muhlhausen, Research Fellow in Empirical Policy Analysis at the Heritage Foundation (Pro), John J. Donohue III, Professor of Law at Stanford University (Con), Michael Summers, Professor of Management Science at Pepperdine University (Pro), H. Lee Sarokin, former US District Court and US Court of Appeals Judge (Con), among others. Does the Death Penalty Cost Less Than Life in Prison without Parole 1272017 - Explore both sides of this debate with quotes from Robert B. Evnen, Attorney and Co-founder of Nebraskans for the Death Penalty (Pro), Richard C. Dieter, former Executive Director of the Death Penalty Information Center (Con), Dudley Sharp, Death Penalty Resources Director of Justice For All (Pro), Charles M. Harris, Senior Judge of the Fifth District Court of Appeal in Florida (Con), among others. Last updated on 1312017 11:36:25 AM PST Please enter a valid email address to continue. 1,436 people were executed in the United States from 1977 through May 2018, primarily by means of lethal injection. Most death penalty cases involve the execution of murderers although capital punishment can also be applied for treason, espionage, and other crimes. Proponents of the death penalty say it is an important tool for preserving law and order, deters crime, and costs less than life imprisonment. They argue that retribution or an eye for an eye honors the victim, helps console grieving families, and ensures that the perpetrators of heinous crimes never have an opportunity to cause future tragedy. Opponents of capital punishment say it has no deterrent effect on crime, wrongly gives governments the power to take human life, and perpetuates social injustices by disproportionately targeting people of color (racist) and people who cannot afford good attorneys (classist). They say lifetime jail sentences are a more severe and less expensive punishment than death. PROS CONS BY CATEGORYMost Popular Medical Marijuana - Should Marijuana Be a Medical Option Gun Control - Should More Gun Control Laws Be Enacted Animal Testing - Should Animals Be Used for Scientific or Commercial Testing Death Penalt y - Should the Death Penalty Be Allowed School Uniforms - Should Students Have to Wear School Uniforms Drinking Ag e - Should the Drinking Age Be Lowered from 21 to a Younger Age Minimum Wage - Should the Federal Minimum Wage Be Increased Euthanasia Assisted Suicide - Should Euthanasia or Physician-Assisted Suicide Be Legal Illegal Immigration - What Are the Solutions to Illegal Immigration in America Abortion - Should Abortion Be Legal Health Medicine Medical Marijuana - Should Marijuana Be a Medical Option Euthanasia Assisted Suicide - Should Euthanasia or Physician-Assisted Suicide Be Legal Vaccines for Kids - Should Any Vaccines Be Required for Children Milk - Is Drinking Milk Healthy for Humans Abortion - Should Abortion Be Legal Vegetarianism - Should People Become Vegetarian Obesity - Is Obesity a Disease Obamacare - Is the Patient Protection and Affordable Care Act (Obamacare) Good for America Right to Health Care - Should All Americans Have the Right (Be Entitled) to Health Care Prescription Drug Ads - Should Prescription Drugs Be Advertised Directly to Consumers D. A.R. E. - Czy D. A.R. E. Program dobry dla Amerykanów Dzieci (K-12) Używanie narkotyków w sporcie - czy należy poprawić działanie leków (takich jak sterydy) w mundurkach szkolnych sportowych - czy uczniowie muszą nosić mundury szkolne Standaryzowane testy - czy zastosowanie standardowych testów poprawia edukację w America Tablety a podręczniki - czy tablety powinny zastępować podręczniki w szkołach K-12 Edukacja w szkołach - czy warto o edukacji w college'u DARE - Czy D. A.R. E. Program Good for Americas Kids (K-12) Teacher Tenure - Should Teachers Get Tenure Death Penalt y - Should the Death Penalty Be Allowed Drinking Ag e - Should the Drinking Age Be Lowered from 21 to a Younger Age Illegal Immigration - What Are the Solutions to Illegal Immigration in America Concealed Handguns - Should Adults Have the Right to Carry a Concealed Handgun ACLU - Is the ACLU Good for America Gun Control - Should More Gun Control Laws Be Enacted Social Security Privatization - Should Social Security Be Privatized Cuba Embargo - Should the United States Maintain Its Embargo against Cuba Drones - Should the United States Continue Its Use of Drone Strikes Overseas Felon Voting - Should Felons Who Have Completed Their Sentence (Incarceration, Probation, and Parole) Be Allowed to Vote Obamacare Health Care Laws - Is the Patient Protection and Affordable Care Act (Obamacare) Good for America Under God - Should the Words under God Be in the US Pledge of Allegiance Science Technolog y Testowanie na zwierzętach - czy zwierzęta powinny być wykorzystywane do testowania naukowego lub komercyjnego Telefony komórkowe - czy telefony komórkowe są bezpieczną alternatywą wobec paliw kopalnych - czy alternatywna energia może skutecznie zastąpić paliwa kopalne Zmiany klimatyczne - czy działalność człowieka jest przede wszystkim odpowiedzialna za globalne zmiany klimatyczne Sieci społeczne - są społeczne Witryny sieciowe dobre dla naszego społeczeństwa Szczepionki dla dzieci - czy jakiekolwiek szczepionki będą wymagane dla dzieci Wybory Prezydenci Felon Głosujący - czy Felkowie, którzy wypełnili swoje zdanie (uwięzienie, kuratarz i zwolnienie warunkowe), mają pozwolenie na głosowanie Ronalda Reagana - czy Ronald Reagan był dobrym prezydentem Bill Clinton - Czy Bill Clinton był dobrym prezydentem Głosujące maszyny - czy elektroniczne głosowania poprawiają głosowanie Wybory prezydenckie, 2018 - Kandydaci i gdzie stoją w wyborach (ARCHIWIZACJA) Wybory prezydenckie, 2017 - Który kandydat powinien zostać prezydentem USA w 2017 roku (ARCHIVED) Wybory prezydenckie, 2008 r. - Który kandydat powinien zostać prezydentem USA w 2008 r. (A. RCHIVED) Local Elections - Santa Monica, 2017 - Santa Monica City Council, School Board and College Board elections (ARCHIVED) World International Israeli-Palestinian Conflict - What Are the Solutions to the Israeli-Palestinian Conflict Cuba Embargo - Should the United States Maintain Its Embargo against Cuba Drones - Should the United States Continue Its Use of Drone Strikes Overseas Sex Gender Gay Marriage - Should Gay Marriage Be Legal Prostitution - Should Prostitution Be Legal Born Gay - Is Sexual Orientation Determined at Birth Abortion - Should Abortion Be Legal Entertainment Sports Social Networking - Are Social Networking Sites Good for Our Society Video Games and Violence - Do Violent Video Games Contribute to Youth Violence Cell Phones - Are Cell Phones Safe Prescription Drug Ads - Should Prescription Drugs Be Advertised Directly to Consumers Drug Use in Sports - Should Performance Enhancing Drugs (Such as Steroids) Be Accepted in Sports Economy Taxes Minimum Wage - Shou Federalna płaca minimalna powinna zostać podwyższona Gold Standard - czy Stany Zjednoczone powinny powrócić do złotej standardowej prywatyzacji Social Security - czy Social Security powinien być sprywatyzowany Stawki podatku od osób prawnych - obniża federalny podatek dochodowy od osób prawnych Tworzenie miejsc pracy Kościoły i podatki - czy kościoły ( Zdefiniowane jako kościoły, świątynie, meczety, synagogi itp.) Zachowaj zarchiwizowane tereny zwolnione z opodatkowania - Nieaktualne wybory prezydenckie, 2018 - Kandydaci i miejsca, w których stoją na temat Wyborów prezydenckich (ARCHIWIZACJA), 2017 - Który kandydat powinien być USA Prezydent w 2017 r. (ARCHIWIZACJA) Wybory prezydenckie, 2008 r. - Który kandydat powinien zostać prezydentem USA w 2008 r. (ARCHIWIZACJA) Wybory lokalne - Santa Monica, 2017 r. - Rada Miasta Santa Monica, Zarząd Szkoły i wybory do Rady Kolegium (ARCHIWIZACJA) Wojna USA-Irak - Powinno USA zaatakowały Irak (ARCHIWIZACJA) Wykorzystanie poufnych informacji przez Kongres - czy handel poufnymi informacjami przez Kongres powinien być dozwolony (ARCHIWIZACJA) College Football Playoffs - powinno być College Football Re place the Bowl Championship Series (BCS) with a Playoff System(ARCHIVED) WTC Muslim Center - Is It Appropriate to Build a Muslim Community Center (aka the Ground Zero Mosque) near the World Trade Center site (ARCHIVED) Big Three Auto Bailout - Should the Big Three Car Manufacturers Be Bailed out by the US Government (ARCHIVED)

No comments:

Post a Comment